Moderator: Jeroen van Trierum
Spreker: Robbert Baruch
Artiesten, componisten en andere creatieve professionals maken steeds vaker gebruik van AI. Muziekbedrijven als UMG gebruiken AI in alle fasen van het muziekproces: van ontdekking en ontwikkeling van artiesten en componisten tot het componeren, opnemen en masteren van liedjes, tot marketing, distributie en verkoop. Daarnaast werken muziekbedrijven als UMG steeds vaker samen met bedrijven met die – zowel generatieve als niet-generatieve – AI ontwikkelen.
Robbert Baruch, SVP Public Affairs Europe en Multilateral Relations van UMG, en BumaStemra-veteraan belicht enkele van deze samenwerkingen en hun impact op de muziekindustrie.
Robbert Baruch trad in 2021 in dienst bij UMG en werkt momenteel als Senior Vice President Public Affairs – Europa en Multilaterale Betrekkingen. Hij onderhoudt contacten bij overheden in heel Europa inclusief de Europese Unie en bij wereldwijde internationale organisaties. Hij werkt vanuit het hoofdkantoor van UMG in Hilversum, Nederland. Vóór UMG werkte Baruch o.a. bij BumaStemra, was hij vice-voorzitter van het college van de deelgemeente Feijenoord in Rotterdam en lid van de provinciale staten van de provincie Zuid-Holland.
Voordat hij in 2020 zijn eigen bedrijf oprichtte; jeroenvantrierum.nl was van Trierum hoofdredacteur van de vakbladen: Entertainment Business en EB Live. Daardoor werkte hij voor diverse b2b- en b2c-publicaties als entertainmentjournalist/redacteur
Naast zijn b2b-werk schrijft Jeroen voor websites als Mashable Benelux en printmagazines als Jump en Gridiron. Daarnaast modereerde hij verschillende panels op evenementen als ESNS, Music Pitch, Festivak en Haarlem Vinyl Festival. Zijn specialiteit is entertainment en tech, in de breedste zin van het woord. Van muziek tot festivals, van streaming tot games en meer.