Keynote door Niels de Jong
Host: Jeroen van Trierum
Niels neemt het publiek mee in een verkenning van de veranderende rol van creativiteit in een tijdperk waarin AI steeds meer invloed krijgt. Samen onderzoeken we hoe creativiteit gedefinieerd wordt, hoe AI ons uitdaagt deze definitie te herzien, en wat de betekenis is van menselijke expressie binnen muziek. Wat maakt muziek écht waardevol? En waarom blijven de rommeligheid en emotionele kracht van menselijke creaties onmisbaar?
Niels is opgeleid tot jurist én uitvoerend pianist, werd getraind als bankier en verdiende zijn sporen als strateeg in de creatieve industrie. Hij is oprichter en muzikaal strateeg bij TAMBR, een bureau dat merken vertaalt in muziek.
Voordat hij in 2020 zijn eigen bedrijf oprichtte; jeroenvantrierum.nl was van Trierum hoofdredacteur van de vakbladen: Entertainment Business en EB Live. Daardoor werkte hij voor diverse b2b- en b2c-publicaties als entertainmentjournalist/redacteur
Naast zijn b2b-werk schrijft Jeroen voor websites als Mashable Benelux en printmagazines als Jump en Gridiron. Daarnaast modereerde hij verschillende panels op evenementen als ESNS, Music Pitch, Festivak en Haarlem Vinyl Festival. Zijn specialiteit is entertainment en tech, in de breedste zin van het woord. Van muziek tot festivals, van streaming tot games en meer.